Ο Λιονέλ Μέσι αποτελεί έναν από τους κορυφαίους διαφημιστές της Adidas τις τελευταίες δεκαετίες. Προτού φτάσουμε όμως στο σήμερα και στη μακροχρόνια αυτή συνεργασία, ο Αργεντίνος έπρεπε να νιώσει «υποτιμημένος».

Ταξιδεύουμε πίσω στο μακρινό 2005. Τότε, τα πάντα ήταν εντελώς διαφορετικά και σε καμία περίπτωση δεν θύμιζε το σήμερα.

Ακόμα και το ποδόσφαιρο είχε αρκετές διαφορές. Είκοσι χρόνια πριν, η Ρεάλ Μαδρίτης δεν είχε κατακτήσει 15 Champions League και ο Λαμίν Γιαμάλ δεν είχε… γεννηθεί.

Όταν το Burger King «έστειλε» τους Μέσι και Ρονάλντο στη League Two: Γκολ στο FIFA, φαγητό στο… τραπέζι!

Το Burger King το 2020 έκανε μία απ’ τις πιο έξυπνες επιχειρηματικές κινήσεις που έχουμε δει, καθώς με τη βοήθεια του FIFA, «έστειλε» τους Λιονέλ Μέσι και Κριστιάνο Ρονάλντο στη League Two.

Ο Μέσι είχε μπει στο 18ο έτος της ηλικίας του και μόλις είχε καταφέρει να κάνει το «ξεπέταγμά» του, τραβώντας όλα τα βλέμματα πάνω του.

Βέβαια, κάποιος τον είχε ξεχωρίσει λίγο νωρίτερα, και αυτή ήταν… η Nike.

Η συγκεκριμένη εταιρεία ρουχισμού «έντυνε» τον ποδοσφαιριστή από το 2001. Όλα όμως έμελλε να αλλάξουν μερικά χρόνια αργότερα.

Επανερχόμαστε στο 2005. Ο Μέσι κάνει τα πρώτα του γερά ποδοσφαιρικά «βήματα» και ο πλανήτης συζητάει για αυτόν. Τότε, ο πατέρας και μάνατζέρ του ίδιου στέλνει ένα email στην Nike προκειμένου να ζητήσει μερικά αθλητικά ρούχα για τον γιο του.

Τίποτα το ιδιαίτερο, απλά μερικές αθλητικές φόρμες.

Η απάντηση από την τεράστια εταιρεία ρουχισμού δεν ήρθε ποτέ, «απαξιώνοντας» τον πατέρα του Λιονέλ Μέσι και τον ίδιο.

Η λίστα που «άλλαξε» ο Λιονέλ Μέσι με το φάουλ του, έχει Έλληνα στην 13η θέση (video)

Ο Λιονέλ Μέσι σκόραρε για 67η φορά με απευθείας εκτέλεση φάουλ, είναι 3ος στη σχετική λίστα, αλλά του λείπει κάτι, που το έχει ένας Έλληνας κι άλλοι 7 στην ιστορία του ποδοσφαίρου!

Τότε άλλαξαν όλα, «γράφοντας» ιστορία στον χώρο της ένδυσης.

Η Adidas υπέγραψε τον ποδοσφαιριστή τα επόμενα χρόνια, έχοντας πλήρη γνώση του λάθους που έκαναν οι ανταγωνιστές της.

Όλοι έχουν την ανάγκη να νιώσουν την προβολή και την αναγνώριση, ακόμα και αν δεν είναι το μεγαλύτερο «αστέρι» παγκοσμίως. Αυτό ήταν που έκανε και η Adidas, «κερδίζοντας» τον Αργεντίνο «μάγο». Τα υπόλοιπα αποτελούν ιστορία.

Η Nike μέσα σε μία 20ετία κατάφερε να φτάσει την αξία της στα 166 δισεκατομμύρια, από το ένα. Αλλά πόσα παραπάνω θα είχε, αν δεν αγνοούσε αυτό το email.

Η Adidas, μόνο από την μεταγραφή του Λιονέλ Μέσι στην Ίντερ Μαϊάμι, αύξησε τον τζίρο της κατά 10%, ενώ άλλες αναλύσεις αναφέρουν πως μόνος του ο ποδοσφαιριστής ανεβάζει την αξία της εταιρείας 10 δισεκατομμύρια!

Κάνοντας τα μαθηματικά, μπορούμε να καταλάβουμε πως ένα απλό email κόστισε στη Nike μερικά… δισεκατομμύρια.

Επιμέλεια: Νίκος Μάρας