Τα δύο γρήγορα γκολ στο ξεκίνημα του ματς, απόρροια της αποφασιστικότητας και της έντασης με την οποία ξεκίνησε το ντέρμπι με τον Ολυμπιακό, σαν να είχε μόλις ολοκληρωθεί το δεύτερο ημίχρονο αυτού με την ΑΕΚ, ήταν αρκετά. Ο ΠΑΟΚ ήταν κυριαρχικός στο πρώτο μέρος, ωστόσο το αυτογκόλ και η αποβολή έφεραν πίεση, την οποία κατάφερε να διαχειριστεί και να κρατήσει τη νίκη μέχρι τέλους. Ήταν σαφές από την εικόνα και τη νίκη του στη Νέα Φιλαδέλφεια ότι η διακοπή τον βοήθησε να δουλέψει σε κομμάτια που τον απασχολούσε και να μπει στη διαδικασία απόλυτα προσηλωμένος στον στόχο, με παίκτες-κλειδιά, τρανό παράδειγμα ο Γιάννης Κωνσταντέλιας, σε εξαιρετική κατάσταση. Είναι εκπληκτική η διάσταση που μπορεί να δώσει στο παιχνίδι των ασπρόμαυρων η κλάση αυτού του παιδιού.
Η εικόνα του ΠΑΟΚ στα playoffs ήταν εκείνη που έκανε τη διαφορά και έφερε στην Τούμπα τον περσινό τίτλο. Φέτος, μοιάζει σαν να ξεκινά από εκεί που σταμάτησε, μετρώντας ένα απόλυτο έξι νικών σε ισάριθμα ματς στο μίνι πρωτάθλημα. Είναι πολύ σημαντικό για έναν προπονητή να καταφέρνει στα κρίσιμα παιχνίδια, σ’ αυτά που κρίνουν την τελική έκβαση της σεζόν, να εμφανίζει ένα σύνολο πνευματικά πανέτοιμο. Τακτικά και σε επίπεδο ατομικής ικανότητας δεν υπάρχει αμφιβολία για το τι μπορεί να καταφέρει ο ΠΑΟΚ αν στο πνευματικό κομμάτι είναι απόλυτα προετοιμασμένος. Και αν πέρυσι το διακύβευμα ήταν ένας τίτλος, με τον δικέφαλο να μπαίνει στη διαδικασία ως το απόλυτο αουτσάιντερ, φέτος συνέβη το ίδιο για την πολυπόθητη δεύτερη θέση.
Ταιριάζει στην ομάδα του Λουτσέσκου να παλεύει γι’ αυτό που μοιάζει σχεδόν ακατόρθωτο. Της δίνει ώθηση. Κι αυτό λέει πολλά για τον χαρακτήρα που έχει καταφέρει να εμφυσήσει ο Ρουμάνος στο σύνολο. Κι όπως τα ‘χει φέρει η βαθμολογία, κατεβαίνει την επόμενη αγωνιστική στο ΟΑΚΑ αναζητώντας το μεγάλο κόλπο.
Ο κυνισμός και τα κέρδη του Παναθηναϊκού
Παρακολουθώντας κανείς τα πρώτα είκοσι λεπτά της αναμέτρησης του ΟΑΚΑ, θα ήταν πεπεισμένος ότι ο Ρουί Βιτόρια αποφάσισε να χτυπήσει την ΑΕΚ με ένα διαφορετικό τρόπο. Ο Παναθηναϊκός δεν επέλεξε αυτή τη φορά, στο ξεκίνημα της αναμέτρησης, να δώσει μέτρα και να ταμπουρωθεί. Με ένα καλά μελετημένο μεσαίο μπλοκ και με πίεση ψηλά όταν δημιουργούνταν οι προϋποθέσεις, κατάφερε μάλλον να αιφνιδιάσει την Ένωση και να φτάσει τελικά στο γκολ, το οποίο, μολονότι δημιουργήθηκε από τα δεξιά, η σωστή εκμετάλλευση του χώρου στο κέντρο και το «τράβηγμα» του Κοϊτά προς τον άξονα δημιούργησε τις προϋποθέσεις για την υπεραρυθμία στα άκρα, από την οποία βγήκε η σέντρα του Βαγιανίδη.
Στη συνέχεια ωστόσο, ο Παναθηναϊκός έδωσε αρκετά μέτρα και επικεντρώθηκε στο πώς θα βρει κλεψίματα για να εκφράσει άμεσες αντεπιθέσεις. Η ΑΕΚ γρήγορα πήρε τα ηνία, κυριάρχησε στο ψηλό παιχνίδι -συχνό μοτίβο στον αγώνα- με τον Βίντα μόνιμη πηγή κινδύνου και μετά την επανέναρξη μπήκε περισσότερο αποφασιστική. Τα ρεπορτάζ κατέγραφαν όλη την εβδομάδα το ότι ο Βιτόρια είχε διαγνώσει αδυναμίες στις στατικές φάσεις, ωστόσο από ένα κόρνερ δημιουργήθηκε το ρήγμα, από το οποίο προήλθε το γκολ της ισοφάρισης του Μουκουντί. Η ΑΕΚ ήταν σαφώς πιο απειλητική σχεδόν σε όλο το δεύτερο μέρος, με τον Ντραγκόφσκι να είναι ο MVP σ’ αυτό το διάστημα για τους γηπεδούχους. Η Ένωση είχε ξεκάθαρη υπεροχή, όμως δεν κατάφερε να στείλει στην μπάλα στο πλεκτό. Οι κινήσεις από τον πάγκο, δεν τη βοήθησαν να λύσει την εξίσωση και να διατηρήσει την ίδια επιθετική ένταση μέχρι το τέλος.
Ο Βιτόρια δεν άφησε το ματς στην τύχη του. Πέρασε τους Τσέριν και Τζούρισιτς στο ματς, με τις αλλαγές να ισορροπούν την απόδοση του τριφυλλιού, να δημιουργούν και χώρους και τον τελευταίο να αποδεικνύεται άσος στο μανίκι. Ο καθοριστικός για ένα ακόμα ματς Μλαντένοβιτς σέρβιρε κι ο Τζούρισιτς, με ένα από τα χαρακτηριστικά υψηλού επιπέδου τελειώματα του έστειλε την μπάλα σ’ ένα σημείο που ο Μπρινιόλι δεν μπορούσε να κάνει τίποτα. Η είσοδος του Γερεμέγιεφ έπαιξε κι αυτή ρόλο, τονώνοντας την επίθεση, μιας και ο Σφιντέρσκι είχε δώσει αρκετές μάχες και η κόπωση ήταν εμφανής. Ο Παναθηναϊκός όχι μόνο δεν κινδύνευσε, αλλά βρήκε ακόμα ένα τέρμα, με τις δύο αλλαγές του να παίζουν σημαντικό ρόλο και τον Πελίστρι να μεσολαβεί στις συνεργασίες τους για να βγάλει τον Γερεμέγεφ απέναντι στο γκολ. Ο ποδοσφαιρικός κυνισμός σ’ όλο του το μεγαλείο. Η τελευταία φάση του αγώνα ήταν ενδεικτική για τη ροή του: Ο Ντραγκόφσκι σταμάτησε την κεφαλιά του Βίντα.
Τα κέρδη για τον Παναθηναϊκό ήταν πολλαπλά. Ο Ντραγκόφσκι χρειαζόταν μια εμφάνιση σαν αυτή μετά το σημαντικό λάθος του απέναντι στον Ολυμπιακό. Ο Βιτόρια είδε τις αλλαγές να του παίρνουν το ματς, ο Τζούριτς έδειξε ξανά την κλάση του ενώ, με ένα τελευταίο μεταξύ τους ντέρμπι να παραμένει στο καλεντάρι, οι πράσινοι έχουν την ισοβαθμία. Μέχρι τότε έχουμε να δούμε πολλά.