Η Superlicense, που αναγνωρίζεται ως αναγκαία για συμμετοχή στη Formula 1, εκδίδεται από τη FIA με αυστηρές προϋποθέσεις που διασφαλίζουν την επάρκεια ενός οδηγού. Η απόκτηση της συνοδεύεται από ένα σημαντικό ποσό που κάθε οδηγός πρέπει να πληρώσει, θεωρούμενο ως «διαβατήριο» για να συμμετάσχει στους αγώνες.
Το κόστος υπολογίζεται ως εξής: η αρχική χρέωση για κάθε οδηγό ανέρχεται σε 11.453 ευρώ. Στο ποσό αυτό προστίθεται ένα επιπλέον τέλος 2.313 ευρώ για κάθε βαθμό που κέρδισε ο οδηγός στο προηγούμενο πρωτάθλημα.
Αυτός είναι ο λόγος που ο Μαξ Φερστάπεν ηγείται της λίστας, δεδομένου ότι με τους 437 βαθμούς που συγκέντρωσε φέτος για το 4ο συνεχόμενο πρωτάθλημά του, θα χρειαστεί να καταβάλει στη FIA 1.022.234 ευρώ.
Παρόλα αυτά, το ποσό αυτό είναι μικρότερο από αυτό που πλήρωσε πέρυσι, υπερβαίνοντας τα 1,3 εκατομμύρια ευρώ, λόγω της εντυπωσιακής χρονιάς του 2023 με 19 νίκες στα 22 Γκραν Πρι.
Με τις δεύτερη και τρίτη θέσεις αντίστοιχα στο πρωτάθλημα, οι Λάντο Νόρις και Σαρλ Λεκλέρ θα πληρώσουν περίπου 876 και 834 χιλιάδες ευρώ για τις αγωνιστικές τους άδειες. Ο Όσκαρ Πιάστρι επίσης θα καταβάλει μεγαλύτερο ποσό (686 χιλιάδες ευρώ) συγκριτικά με πέρυσι.
Οι νέοι οδηγοί του 2025, Κίμι Αντονέλι της Mercedes και Γκαμπριέλ Μπορτολέτο της Sauber, θα πληρώσουν μόνο το βασικό ποσό. Περισσότερες λεπτομέρειες για τα ποσά μπορείτε να δείτε στον παρακάτω πίνακα.
Αναλυτικά, τα χρήματα που θα πληρώσει κάθε οδηγός στη Formula 1, για την άδεια του 2025:
Μαξ Φερστάπεν – 1.022.234 ευρώ
Λάντο Νόρις – 876.204 ευρώ
Σαρλ Λεκλέρ – 834.648 ευρώ
Όσκαρ Πιάστρι – 686.715 ευρώ
Κάρλος Σάινθ – 682.066 ευρώ
Τζορτζ Ράσελ – 577.979 ευρώ
Λιούις Χάμιλτον – 527.103 ευρώ
Σέρτζιο Πέρεζ – 362.936 ευρώ
Φερνάντο Αλόνσο – 173.307 ευρώ
Πιέρ Γκασλί – 108.579 ευρώ
Νίκο Χούλκενμπεργκ – 106.267 ευρώ
Γιούκι Τσουνόντα – 80.829 ευρώ
Λανς Στρολ – 66.954 ευρώ
Εστεμπάν Οκόν – 64.641 ευρώ
Άλεξ Άλμπον – 39.203 ευρώ
Όλιβερ Μπέρμαν – 27.640 ευρώ
Λίαμ Λόσον – 20.703 ευρώ
Γκαμπιρέλ Μπορτολέτο – 11.453 ευρώ
Κίμι Αντονέλι – 11.453 ευρώ
Τζακ Ντούχαν – 11.453 ευρώ